Beste allemaal,
Flinke tijd terug alweer hebben jullie mij (man, 35 jaar), beginnend konijnenfan, fantastisch geholpen met allerhande zaken waaronder een, uiteindelijk niet gelukte, koppeling. Ik woon in een flatje in Rotterdam en heb als huisdier rammelaar Boef (voorheen: Liefje!). Boef is een dwergkonijntje van 2,5 jaar met een enorm temperament. Hij is gecastreerd. Hij woont los in huis en heeft zijn 'uitvalsbasis' onder de bank. Boef is ook erg lief, hij krijgt veel aandacht en laat zich graag aaien en verzorgen. Binnenkort ga ik verhuizen naar een huisje met tuin. In september ga ik op vakantie.
Omdat konijnen niet van verhuizen houden, en Boef echt een super-alert beessie is lijkt het mij goed om een opvang te regelen waar hij in augustus en september kan verblijven, pak em beet een dag of 40 t/m 20 september. Maar dat is niet alles. Heel graag zou ik zien dat hij tijdens die opvang gekoppeld wordt!
In mijn flatje lukte dat eerder niet, hij was (en is!) echt enorm dominant. Maar een nieuw huis met tuin geeft nieuwe kansen nietwaar? Boef gaat een buitenkonijn worden. Ikzelf vind koppelen best wel moeilijk en kan er dus goed hulp bij gebruiken. Als de nieuwe koppeling lukt krijgt ook een opvangkonijntje weer een goed thuis.
Mijn vraag aan jullie is: Klinkt dit als een goed plan of kan ik het beter anders aanpakken? En als het jullie goedkeuring heeft, hebben jullie dan tips voor wie ik hierover kan benaderen?
NB Ik zag al dat er een file is van opvangadressen, maar ik dacht ik plaats eerst even dit berichtje.
Met vriendelijke groet, Daan