opvang én koppeling gezocht in ZuidHolland

opvang én koppeling gezocht in ZuidHolland

Berichtdoor daanluijkx op do jul 29, 2010 2:40 pm

Beste allemaal,

Flinke tijd terug alweer hebben jullie mij (man, 35 jaar), beginnend konijnenfan, fantastisch geholpen met allerhande zaken waaronder een, uiteindelijk niet gelukte, koppeling. Ik woon in een flatje in Rotterdam en heb als huisdier rammelaar Boef (voorheen: Liefje!). Boef is een dwergkonijntje van 2,5 jaar met een enorm temperament. Hij is gecastreerd. Hij woont los in huis en heeft zijn 'uitvalsbasis' onder de bank. Boef is ook erg lief, hij krijgt veel aandacht en laat zich graag aaien en verzorgen. Binnenkort ga ik verhuizen naar een huisje met tuin. In september ga ik op vakantie.

Omdat konijnen niet van verhuizen houden, en Boef echt een super-alert beessie is lijkt het mij goed om een opvang te regelen waar hij in augustus en september kan verblijven, pak em beet een dag of 40 t/m 20 september. Maar dat is niet alles. Heel graag zou ik zien dat hij tijdens die opvang gekoppeld wordt!

In mijn flatje lukte dat eerder niet, hij was (en is!) echt enorm dominant. Maar een nieuw huis met tuin geeft nieuwe kansen nietwaar? Boef gaat een buitenkonijn worden. Ikzelf vind koppelen best wel moeilijk en kan er dus goed hulp bij gebruiken. Als de nieuwe koppeling lukt krijgt ook een opvangkonijntje weer een goed thuis.

Mijn vraag aan jullie is: Klinkt dit als een goed plan of kan ik het beter anders aanpakken? En als het jullie goedkeuring heeft, hebben jullie dan tips voor wie ik hierover kan benaderen?

NB Ik zag al dat er een file is van opvangadressen, maar ik dacht ik plaats eerst even dit berichtje.

Met vriendelijke groet, Daan
Laatst bijgewerkt door daanluijkx op di aug 03, 2010 6:59 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
'In het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst'
daanluijkx

Re: opvang én koppeling gezocht in ZuidHolland

Berichtdoor Judith op do jul 29, 2010 7:37 pm

Lijkt mij eigenlijk een heel goed idee. Hij komt dan op nieuw terrein, waar dan meteen een koppeling kan plaats vinden. Waardoor het voor beide konijnen nieuw terrein is. Tevens hoef jij zelf de stress niet mee te maken, en kan iemand het uitvoeren met meer verstand van koppelen.

Zelf heb ik geen tips wie je hiervoor kan benaderen. Maar lijkt mij wel een goed idee!
Liefs van Judith, Jelle & Snoopy!
Amie, Flappie & Zwartje, rust zacht.
Judith
Site Admin

Berichtdoor De DierenvriendIn & U op do jul 29, 2010 8:09 pm

Het idee is goed, maar ik denk niet dat er veel opvangen/pensions zijn die daar tijd voor hebben in die periode. Ik bied zelf koppelvakanties aan, maar in die periode was m'n pension halverwege mei al helemaal volgeboekt...
Het leukste pension voor konijnen & knaagdieren! http://www.de-dierenvriendin-en-uit.nl
Ook voor "koppel"vakanties!
De DierenvriendIn & U

Berichtdoor daanluijkx op do jul 29, 2010 9:09 pm

Hi judith,

Dankjewel voor je reactie. Als ik het deze periode niet rondkrijg blijft boef gewoon maar nog even binnen, zodat mijn tuin nieuw onbekend terrein blijft waar dan gekoppeld kan worden na mijn vakantie. Zoek ik wel eerst een kenner in de buurt.

Hi dierenvriendin,
Wow, koppelvakanties, goed bedacht hoor! Met een beetje straffe marketing krijg jij je schaapjes wel op het droge... :D , dan heb je nog meer dieren... :D Ik houd jouw aanbod in het achterhoofd...

Dames, dank u wel voor de feedback, wordt gewaardeerd.
daanluijkx

Berichtdoor daanluijkx op do jul 29, 2010 9:17 pm

Ik denk dat ik een ren ga bouwen in deze stijl, maar dan de helft kleiner.
http://www.bunnybunch.nl/community/foto ... n-ren.html

Kunnen die beessies lekker ravotten en rotzooien.
daanluijkx

Berichtdoor silly op do jul 29, 2010 10:12 pm

Prima idee natuurlijk om hem in je verhuis en vakantieperiode te laten koppelen maar helaas is het een ongeschikte tijd en zitten alle pensions en opvangen vol.
Ik zou gewoon na je vakantie een opvang benaderen waar ze je zeker zullen helpen met koppelen, ik ben benieuwd welke mooie dame Boef uitkiest :love1:
Prachtig dat verblijf dat je wilt gaan maken, daar zullen Boef en z'n a.s bruid vast heel gelukkig zijn.
silly

Berichtdoor Judith op do jul 29, 2010 10:37 pm

Eventueel kan het niet in een opvang maar bij iemand thuis. Bijvoorbeeld één van ons. Als ik tijd had, had ik het bijvoorbeeld wel willen proberen. Natuurlijk moet je dan wel oppassen dat je niet een wild vreemde van internet je konijnen toe vertrouwd.

Eventueel zou je toch opvangen kunnen benaderen. Veel opvangen hebben gastgezinnen, waar jonge, zieken etc konijnen tijdelijk zitten. Misschien wil zo'n gezin het wel proberen, met behulp van de opvang.
Liefs van Judith, Jelle & Snoopy!
Amie, Flappie & Zwartje, rust zacht.
Judith
Site Admin

Keer terug naar Koppelen