WINTERTIP VOOR DRINKFLES!!!

WINTERTIP VOOR DRINKFLES!!!

Berichtdoor Teuntje26 op do dec 10, 2009 11:20 am

Tja, we ontkomen er niet aan, vrees ik....
Koning Winter is in aantocht, met als bijkomend euvel voor buitenkonijntjes;

DE BEVROREN DRINKFLES... AAAAAAAAAARGH!!!!

Nu weet ik wel dat er tegenwoordig van die hele hippe isolatie-hoesjes te koop zijn
in de winkels en via internet, maar volgens mij kan dat wel goedkoper, want die hoesjes
kosten toch gauw een paar euro.
Ga eens op zolder kijken, bij de kringloopwinkel of vraag eens rond of iemand nog een vergeten
kampeer-matrasje heeft liggen; zo'n isolatie-matje met aan een kant "zilverfolie" zeg maar...
Hier kun je een heleboel hoesjes voor de drinkfles uit maken, zelfs op maat!
Even de maat van de fles opnemen, uitknippen, rond de fles rollen en desnoods met tape vastplakken.
Aan een kant nog een "dopje" erop lijmen en klaar!
Natuurlijk ook ideaal voor fokkers met meerdere hokken en flessen buiten; uit zo'n matje kun
je heel wat hoesjes maken. :D
* Miss you, lief Pukje! *
Teuntje26

Re: WINTERTIP VOOR DRINKFLES!!!

Berichtdoor Lieke op do dec 10, 2009 1:17 pm

Helaas bevriest het tuitje toch wel, hier is echt niets aan te doen. Beter kun je gewoon twee flessen per hok nemen en ze een paar keer per dag omwisselen. Of overstappen op drinkbakjes, deze bevriezen minder snel (aangezien er geen tuitjes aanwezig zijn) en ijs is hieruit ook makkelijk te verwijderen.
Lieke

Berichtdoor Teuntje26 op do dec 10, 2009 9:27 pm

Dat weet ik wel hoor, maar dit was ook meer bedoeld als goedkope oplossing om het flesje alleen te isoleren, i.p.v. zo'n duur hoesje te kopen in de winkel. Bij die dure hoesjes bevriest het tuitje ook gewoon...
Dus is dit (mijn bovengenoemde tip) alsnog een prima alternatief, toch?
* Miss you, lief Pukje! *
Teuntje26

Berichtdoor silly op do dec 10, 2009 10:49 pm

In de winter hang ik een drinkcontainertje binnen in het bovenhok, ik maak die vast aan het deurtje zodat ik er makkelijk bij kan. Door de lichaamswarmte van de 4 konijnen bevriest het water en het tuitje niet heb ik vorige winter ervaren.
De andere drinkcontainertjes haal ik er savonds af en hang ik smorgens weer op.
silly

Berichtdoor kaatje-kim op vr dec 11, 2009 7:05 am

Ik heb als fokker zijnde ook voor ieder hok 2 drinkflessen, er komen binnenkort 12 hokken bij, dus 24 nieuwe drinkflessen :).
kaatje-kim

Berichtdoor Malisja op di dec 15, 2009 10:20 am

Mijn 2 konijntjes maken hun eerste winter door en ik heb het probleem ook al ervaren ondertussen. Ik kan de flesjes onmogelijk meermaals per dag wisselen omdat ik lange werkdagen heb en er verder niemand thuis is. Ik had ook al gedacht om een bakje drinkwater in het binnenhok te zetten. Nu wil ik toch ook die flesjes isoleren. Zo'n kampeermatras hebben wij hier niet maar zijn er nog andere alternatieven? Eventueel zo een beschermhoes die je op de ruit van de auto legt tegen het vriezen? Zou dit helpen? Of isolatieschuim dat rond rioleerbuizen zit?

Zijn die isolatiehoesjes in elke dierenwinkel te vinden? Misschien kan ik gewoon dat bestellen :)
Malisja

Berichtdoor Lieke op di dec 15, 2009 1:15 pm

Teuntje26 schreef:Dat weet ik wel hoor, maar dit was ook meer bedoeld als goedkope oplossing om het flesje alleen te isoleren, i.p.v. zo'n duur hoesje te kopen in de winkel. Bij die dure hoesjes bevriest het tuitje ook gewoon...
Dus is dit (mijn bovengenoemde tip) alsnog een prima alternatief, toch?

Het is een prima alternatief voor de dure hoesjes, maar als die dure hoesjes niet helpen, heeft dit alternatief ook weinig zin :wink:
Lieke

Berichtdoor silly op di dec 15, 2009 9:23 pm

Vanochtend waren de drink containetjes buiten bevroren maar die boven in het nachthok niet, dit is de makkelijkste en beste oplossing.
silly

Berichtdoor annemieb op do dec 17, 2009 12:27 pm

ik ontdooi de flesjes in de ochtend, en dan ga ik enkele keren per dag met een bakje water langs...
annemieb

Berichtdoor silly op do dec 17, 2009 7:57 pm

annemieb schreef:ik ontdooi de flesjes in de ochtend, en dan ga ik enkele keren per dag met een bakje water langs...

Maar dan moet je wel thuis zijn.
silly

Berichtdoor KimKonijn op do dec 17, 2009 9:24 pm

Ik heb hier een bakje aan de muur hangen, een best grote. Met zn tweeën drinken ze best veel, en het is hier nog geen één keer bevroren.
KimKonijn

Berichtdoor appelsap op vr dec 18, 2009 8:46 am

Ik wikkel er aluminium folie omheen, dat werkt ook goed
appelsap

Berichtdoor anouska4ever op vr dec 18, 2009 9:01 am

Ik heb een fles met zo'n hoesje er omheen, het water bevriesd niet, maar het tuitje wel dus het heeft alsnog niet echt veel zin...
anouska4ever

Berichtdoor jojojo op vr dec 18, 2009 10:58 am

Ik heb 2 flessen per hok en 's morgens en 's avonds hang ik een nieuwe fles op. En als ik thuis ben soms vaker. Verder geef ik ze wat vochtrijke groenten en fruit, zodat ze daar ook hun vocht vandaan kunnen halen.
2 poesjes, 1 kater, 1 syrische hamster, 4 konijnen en 2 gerbils! :D
jojojo

Berichtdoor silvericathy op vr dec 18, 2009 12:01 pm

wat ik eens van iemand heb gehoort, en wat ook redelijk hielp tegen het bevriezen..tot op zekere hoogte
een klein beetje zout in het flesje doen, en dan aluminium folie erom heen, dan een aantal vellen keukenrol erom heen, en dan weer aluminium folie....ik heb het vorig jaar geprobeert en het hielp erg goed..helaas vond mijn konijn het erg leuk speelgoed en ging die door de tralis heen eraan knabbelen...dus dit jaar gebeurt het niet meer, dan maar een paar keer per dag na buiten toe en nieuw water geven, dan een vergiftigt konijn hebben.
silvericathy

Volgende

Keer terug naar Huisvesting