flinke ruzie!! wat nu

Re: flinke ruzie!! wat nu

Berichtdoor jip&janneke op za jul 17, 2010 1:33 pm

okee jongens!!
een hele tijd gewacht met de nijntjes..
gisteren dacht ik .. ik ga het nog 1 keer proberen!
hele speeltuin uitgestalt..

1e ontmoeting.. 1x een beetje wild,. maar niet uit elkaar gehaald.. het gaat 20 min goed.. en heb ik ze terug gezet in de kooi..
2 uur later nog eens geprobeerd... niks aan de hand 20 min lang wat met elkaar spelen en ogen schoonmaken..
gisteravond nog een keer gedaan.. ging ook goed.. niks aan de hand..
nu zitten ze weer bijelkaar..

en het gaat eigenlijk weer zoals het altijd ging :D

wanneer kan ik ze weer bij elkaar zetten??

gr janneke jippe pebbles (en ons hondje kreukel)
jip&janneke

Berichtdoor silly op za jul 17, 2010 5:04 pm

Ik zou ze gewoon morgen overdag bij elkaar zetten en ze wel in de gaten houden en als het goed gaat ze bij elkaar laten.

Bobby en Annie heb ik in de gang laten kennismaken en toen samen in een kooi gezet, eerst waren ze wat afwachtend naar elkaar toe en na een paar dagen was het dik aan.

Bram en Roosje koppelen leek eerst niet te lukken, Bram beet naar haar en Roosje reageerde eigenlijk niet, bovendien waren we zelf veel te bang nadat hij haar flink in haar oor gebeten had.
Toen op de kindeboerderij een paar vierkante meter afgezet, neutraal en eng terrein tussen de andere dieren. samen erin, leek goed te gaan en ze toen een paar dagen daar gelaten. Nu zijn het dikke vrienden.

Iedere avond in de gang en dan weer uit elkaar lukte niet, direct bij elkaar laten wel, dat is in ieder geval mijn ervaring. Bij steeds kortstondige ontmoetingen begint het steeds weer van voren af aan.(als ze niet ontzettend vechten natuurlijk)
silly

Berichtdoor jip&janneke op ma jul 19, 2010 8:57 am

Nadat ik gisteren de hele kooi heb schoongeschuurd heb ik ze allebei erin gezet.. het leek goed te gaan de hele dag!
vanmorgen toen ik weer ging kijken lagen er weer hele plukken haar in de kooi en jippe (mannetje) zat helemaal gefrustreert in een hoekje doodsbang leek wel..!!
heb ze meteen uit elkaar gehaald!

ik weet niet meer wat ik moet doen!!
ben erover t denken om pebbles weg te doen.. helaas :( maar 2 kooien is geen optie..
en ik snap niet waarom ze niet meer gewoon bij elkaar kunnen??
iemand een idee waar ik met mn konijntje naartoe kan? waar ze goed verzorgt word?

:(
jip&janneke

Berichtdoor De DierenvriendIn & U op ma jul 19, 2010 9:09 am

Mijn konijnen zouden ook ruzie krijgen als ik ze samen in 1 kooi zou doen. Kun je ze niet permanent meer loopruimte geven?
Het leukste pension voor konijnen & knaagdieren! http://www.de-dierenvriendin-en-uit.nl
Ook voor "koppel"vakanties!
De DierenvriendIn & U

Berichtdoor jip&janneke op ma jul 19, 2010 9:15 am

de kooi waar ze in zitten is 1,50x1x1,80 met 3 verdiepingen. daaraanvast zit een grote ren waar ze in kunnen vanuit de kooi,
ik neem aan dat dit genoeg is voor 2 kleine konijntjes?
hier hebben ze tenslotten altijd al in gezeten!
jip&janneke

Berichtdoor De DierenvriendIn & U op ma jul 19, 2010 12:43 pm

Ja dat moet wel groot genoeg zijn voor een stelletje. Vreemd hoor dat het steeds weer mis gaat.

Is er misschien bij je thuis iets veranderd waar ze van schrikken? Nieuwe hond/kat oid? Soms reageren ze op elkaar af als ze iets geks horen/zien. Is de voedster misschien schijnzwanger?
Het leukste pension voor konijnen & knaagdieren! http://www.de-dierenvriendin-en-uit.nl
Ook voor "koppel"vakanties!
De DierenvriendIn & U

Berichtdoor Lieke op ma jul 19, 2010 5:49 pm

Weet je ook wanneer het fout is gegaan? Kan het zo zijn dat ze ieder op een eigen verdieping zaten en elkaar naar een paar uur ineens weer tegenkwamen?

Als het echt niet meer gaat.... is het misschien wel verstandig om voor Pebbels een nieuw huisje te zoeken. Maar ook zooo ontzettend moeilijk! Mocht je tot deze moeilijke beslissing komen, zal ik zeker eens gaan kijken of er een goede konijnenopvang bij je in de buurt is. Bij een konijnenopvang wordt ze heel goed verzorgt en vind ze vast en zeker een goed baasje met een ander gecastreerd rammetje waarmee het wel klikt. En misschien kun jij je mannetje ook wel meenemen zodat hij ook een ander vrouwtje kan uitzoeken
Lieke

Vorige

Keer terug naar Gedrag/Opvoeding