Aaien.

Voor informatie over bijvoorbeeld vacht, huid en nagels.

Aaien.

Berichtdoor saskiatwix op wo jun 16, 2010 7:18 pm

Ik heb eigenlijk alleen kleine formaat konijnen gehad, tot die ik nu heb, een rode nieuwzeelander. Nooit had ik de indruk dat ze aaien echt lekker vonden, behalve een t-tocuh massage werden ze wel rustig van. Maar die ik nu heb vind het heerlijk als ik hem tussen zijn oren en rond zijn oren kriebel. Dan doet hij zijn hoofdje omhoog en als ik stop dan gaat ze met haar snuitje tegen m'n hand aanduwen :P Vaak gaat ze er ook bij liggen. Maar als ik onder zijn kinnetje wil aaien is het mis, dan is ze weg haha, beledigt zeker. :P Vinden jullie konijnen het ook lekker om geaaid te worden, en waar vooral?
saskiatwix

Re: Aaien.

Berichtdoor De DierenvriendIn & U op wo jun 16, 2010 11:29 pm

Dominante konijnen duwen hun kop onder de kop van andere konijnen om een likbeurt te eisen. Onder de kin aaien is dus heel dominant gedrag van jou, vandaar dat ze het niet leuk vindt :D

Jasper mag ik overal aaien, die vindt het heeeeerlijk en dan vooral over z'n neus en bij z'n oren. Als je lang genoeg aait, geeft ie uiteindelijk likjes terug. Zowy laat het af en toe wel toe, maar ze geniet er niet echt van. Ze staat altijd op "alert".
Het leukste pension voor konijnen & knaagdieren! http://www.de-dierenvriendin-en-uit.nl
Ook voor "koppel"vakanties!
De DierenvriendIn & U

Berichtdoor sandra&kruimel op do jun 17, 2010 12:12 pm

Je kan Kruimel niet blijer maken dan uren met hem "friemelen" noem ik het altijd maar. Zodra je maar in de buurt van zijn koppie komt duwt hij zijn kop onder je handen als hint. En dan maar kriebelen op zijn voorhoofdje, neusje, bij de oortjes...noem het maar op. Hij gaat dan helemaal met zijn koppie plat op de grond en raakt in een soort trance. Als je stopt blijft hij echt nog een paar seconden liggen en kijkt je dan heel beteuterd aan. Je hort hem ondertussen ook echt een beetje knarsetanden. Zo mooi om te zien.... =D>
sandra&kruimel

Berichtdoor saskiatwix op do jun 17, 2010 6:57 pm

De DierenvriendIn & U schreef:Dominante konijnen duwen hun kop onder de kop van andere konijnen om een likbeurt te eisen. Onder de kin aaien is dus heel dominant gedrag van jou, vandaar dat ze het niet leuk vindt :D

Jasper mag ik overal aaien, die vindt het heeeeerlijk en dan vooral over z'n neus en bij z'n oren. Als je lang genoeg aait, geeft ie uiteindelijk likjes terug. Zowy laat het af en toe wel toe, maar ze geniet er niet echt van. Ze staat altijd op "alert".

Yup dat wist ik, vandaar dat ik ook schreef: zeker beledigt :)
saskiatwix

Berichtdoor Trice op zo jun 20, 2010 10:32 am

Kismo houd echt van kriebelen, hij eist het zelfs op!
Maar Keltya... Tja die houdt wel van kriebelen, maar zodra hij doorheeft dat die arm toch echt aan mij vast zit is hij weg! :lol: Soms komt hij wel even naar me toe en duwt hij met zijn neusje tegen mij aan en mag ik hem een aai geven.
Afbeelding
Voor info over;
Aanschaf, Huisvesting, Voeding, Voortplanting, Castratie van Kismo en Keltya, Verzorging, Gezondheid, Gedrag en Clickertraining
(positive reïnforcement training)
Trice
Moderator

Woonplaats: Nederland Leeftijd:26......................... Konijnen:Kismo & Keltya

Berichtdoor ceruliz op zo jun 20, 2010 2:07 pm

Zoef vind het heerlijk, we hebben 's avonds voor ik ga slapen even een knuffeluurtje ingelast :D. Als ik me klaar maak om op te staan om naar bed te gaan, komt Zoef naar me toe, dan ga ik hem uitgebreid kriebelen en aaien. Vooral over zijn neusje en oortjes vind hij heerlijk, hij gaat ook knarsetanden. Na 10 minuten heeft hij er genoeg van en wil hij eten :). Hij geeft wel likjes terug, maar nooit op mijn huid, alleen aan kleding en dekens :? -hihi-
ceruliz

Berichtdoor saskiatwix op ma jul 05, 2010 8:18 pm

De laatste tijd vind m'n konijn het steeds lekkerder om geaaid te worden, echt zo schattig. Vooral zijn oortjes en dan zo de randje stevig masseren. Dan gaat hij helemaal met zijn neusje omhoog en dan doet hij zijn pootje omhoog om die vervolgens te wassen, ziet er zo komisch uit. En als ik dan mijn hand voor z'n neus houd gaat hij terug likken, echt leuk! :D
saskiatwix

Berichtdoor Kim kim op za jul 10, 2010 12:12 pm

Ik heb ook een rode nieuw zeelander van nu 1 jaar oud. Toen ik haar net had zat ze nog niet bij haar vriendje omdat hij nog gecastreerd moest worden. Toen vond ze het ook heerlijk om geaaid te worden. Ze kon er geen genoeg van krijgen. Maar sinds ze bij haar vriendje zit is het afgelopen met dat geaai. Gelikt worden door een konijnenvriendje vindt ze veel beter! Jammer voor mij, maar fijn dat de beestjes liever elkaar hebben.
Soms mag ik haar een paar keer aaien, maar dan is het genoeg. Ze kan dan af en toe eens lekker grommen: nu is het genoeg! Wist niet wat ik hoorde toen ze het de eerste keer deed, een grommend konijn haha! Maar het is sowieso een dominante tante, want grommen kan ze ook tegen haar konijnenvriendje als ze met rust gelaten wil worden.
Kim kim

Keer terug naar Verzorging